Поштовани ученици,
Како је новонастала ситуација таква каква јесте, прави начин да се мало одвојимо од свега лошег је да урадимо једну вежбу. Ваши ученички комплети су остали у школи. Како је строга забрана доласка у школу до њих ћемо доћи тек када та забрана прође. Не замерите ми због тога.
Ваш задатак би био.
* Ко има материјала требало би да направи ову макету. Могу да се користе и неки други материјали као замена за предложене.
* Ако неко нема потребан материјал нека нацрта искотиране цртеже у свеску са пратећим табелама (заглавље и саставница).
МАКЕТА ВЕТРЕЊАЧЕ
Потребан материјал:
1. лепенка 1,5 х 120 х 120 mm, 1 х 90 х 180 х 50 mm (4 ком.), 1 х 100 х 100 mm;
2. летвица Ø3 х 80 mm, Ø20 х 12 mm;
3. фурнир липа 10 х 80 х 20 mm;
Прибор и алат за рад:
1. прибор за цртање; 2. маказе;
3. скалпел; 4. стега;
5. бушилица (шило – дрвени чекић); 6. брусни папир;
7. лепак („ОХО”).
Редослед израде и упутство за рад:
1. проучавање техничког цртежа;
2. припрема потребног материјала, прибора и алата за рад;
3. преношење мера са техничког цртежа на материјал;
4. исецање лепенке маказама и склапелом (позиције од 1 до 5);
5. исецање отвора за прозор (скалпел), врата (маказе/скалпел) и отвора за осовину (шило) на
одговарајућим позицијама;
6. израда елиса (поз. 7) од фурнира сечењем склапелом, а затим обрадом ивица брусним папиром;
7. бушење отвора (рупе) пречника Ø3 на држачу елиса (поз. 6) шилом и дрвеним чекићем или
ручном (акумулаторском) бушилицом, а затим обрада брусним папиром (при бушењу држач
елиса причврстити у стегу);
8. исецање прореза за елисе на држачу за елисе (поз. 6) помоћу скалпела;
9. спајање лепком страна ветрењаче, крова и постоља;
10. спајање лепком елиса са држачем и осовином;
11. постављање осовине са елисама у одговарајући отвор на страницама ветрењаче;
12. украшавање ветрењаче.
13.сликати урађен рад и послати слику


Коментари

ТЕХНИКА И ТЕХНОЛОГИЈА

Тестови за 7. разред