задатак за 6.разред за период 30.04.до 08.05.
Моделовање и предузетништво
При изради било ког модела или макете неопходно
је да се унапред предвиди све радње које ће допринети успешности рада.
У оквиру алгоритамског начина размишљања веома је
важно почетно стварање идеје.
Како доћи до идеје о будућем производу?
Постоји више начина помоћу којих можеш
доћи до идеје, нпр. прегледом
разних часописа,
енциклопедија, разговором са својим другарима или наставником посматрањем околине у којој живимо и
учимо, итд.
Међутим,
најбржа и најшира могућност доласка до идеје ти се пружа употребом информационо-комуникационих
технологија (ИКТ-а), конкретно рачунара. Укуцај на интерне претраживачу (Google, Yahoo) термин предмета/модела о коме си размишљао (нпр. рам за слику) и
изненадићеш се које ти се могућности стварања идеје за реализацију сопственог
пројектац отварају . Преко интернета можеш приступити
и разним образовним интернет сервисима где такође
можеш пронаћи доста идеја за реализацију свог пројекта рецимо на сајтовима типа Уради сам, Моје рукотворине и
сл. погледај шта све деца праве.
Претрагом
преко интернета ти уједно
испитујеш тржиште, па настој да твој будући производ има неку употребну
вредност.
Како смо се упознали са израдом проиyвода који су везани
за грађевинску делатност сада ћемо мало да се упознамо и са предузетничким вештинама, које су
веома важне у савременом начину пословања.
То подразумева да у оквиру израде
једноставног мини пројекта треба представити израду једног производа од
испитивања тржишта, преко израде техничке документације, практичне израде
предмета/модела, маркетинга производа и продаје, до процене трошкова.
Наравно да све то не може, и не треба, да уради
један ученик, већ више вас у оквиру једне
групе која ће осмислити и реализовати сопствени
пројекат. Како смо у специфичним околностима покушајте да се договорите и
поделите у групе од по 2-3-4-5 ученика. Ако немате могућности за удруживање
можете задатак обављати и самостално. Важно је поштовати кораке па колико се
уради.
Посао би требало ако се ради у групи да се
подели тако да свако ради оно што најбоље зна и где може да најбоље допринесе
свом тиму. Зато и више да користимо реч тим него група – и да се игра тимски.
Како, ко
се боље сналази на интернету претражиће га у потрази за добрим идејама, ко боље
користи готове програме за техничко цртање искористиће их за израду техничке
документације, или нацртати на папиру, ко је спретнији у практичном раду са
материјалима и алатима радиће на изради модела, ко има смисла за маркетинг
радиће на промоцији готових производа итд. За све има посла. Важно је да се нагласи да се зна ко шта ради и
код коначног оцењивања да се тако и представи. То треба да буде тимски рад јер једино тако се може доћи
до остварења заједничког циља.
Редослед извођеља операција би био следећи:
1.
Стварање бизнис
идеје – прављење мини бизнис плана.
Садржи податке о намерама шта је то што треба да се
реализује, самостално или у тиму, колико је средстава оквирно потребно, где
ћете презентовати и пласирати свој модел.
2.
Процена могућности
реализације пројекта -да ли то нешто што може да се
реализује у реалним оквирима или не
3.
Испитивање тржишта -да ли има
потребе за тим произодом колико је заступљен на тржишту које су оквирне цене..
4.
Израда пројекта
модела направити скицу
5.
Спецификација
потребног материјала колико је
потребано материјала, колико треба времена да се изради
6.
Додатне набавке
материјала. Комплетирати набавку материјала и започети пробну
монтажу. Можда је потребно нешто докупити
7.
Израда пројекта
направити технолошку документацију за модел. Технички
цртеж, материјал, време израде, монтажа
8.
Израда производа
(модела) - појединачних делова и њихова монтажа
9.
Презентација
маркетинг производа – лого производа реклама у фото
документу, писаној форми, аудио, видео запису...
10. Афирмација пројекта- место где би се презентовао
производ сајам, сајт, друштвене мреже, презентација,
11. Завршни извештај.
Цео ток од идеје до реализације, колико би коштао производ, модел, шта
би могло да се унапреди...
Како би знали која је вредност производа потребно
је да направити оквирну процену
трошкова.
Цену готовог производа добија се ако се сабере
новац уложен у материјал и свој рад.
Веома важан део предузетништва, јесте маркетинг производа или представљање производа.
После завршетка израде производа осмисли и представи свој производ пред другарима
у одељењу, на друштвеним мрежама, сајту школе или
неком друг. Представљање можеш извести усменим излагањем уз показивање свог
производа ли коришћења рачунарске презентације.
Како би се
заокружио цео циклус од стварања идеје, преко израде производа до
његове продаје, потребно је
понудити свој производ са осталим које су израдили твоји другари, у оквиру
продајне изложбе, приликом обележавања значајних датума у оквиру
школе у (дан школе, Свети Сава, нова година, осми
март и други).
То може да буде
наједноставнији предмет (макета) који би се израђивао појединачно или у мањој
или већој серији. Такође може да буде и мало већи или чак велики пројекат који
би се ограничио на вашој идеји коју би разрађивали и која би у једном тренутку
могла да буде занимљива као идеја за посао.
Производ који ћете направити може бити било шта
везано заграђевинску делатност али и не мора. Нешто слично или исто као што смо
до сада правили
Ово је задатак на коме ћемо радити до краја
године корак по корак. Задњи часови ће бити представљање вашег производа или
више њих.
Динамика би била следећа
Задатак за следећу недељу:
·
Направити тим и дати му име (наравно може и самостално) -сваки члан
екипе, тима, да напише посебно, шта ко ради и ко има која задужења.
·
Написати која је то врста производа колико би оквирно били трошкови и
колика би била цена вашег готовог производа.
Значи то нам је први корак у изради овог нашег
пројекта. Рађање идеје и израде мини бизнис плана. Ви током рада можете и да
мењате ваше планове, идеје, наравно да можете мене да консултујете, али ако
ваша динамика је бржа од предвиђене пратите кораке из алгоритма. СРЕЋНАН РАД!
Коментари
Постави коментар