Задатак за 5. разред од 30.04. до 08.05.


   Задатак за 5. од 30.04. до 08.05.
                    Од идеје до реализације

При изради било ког модела или макете неопходно је да се унапред предвиди све радње које ће допринети успешности рада.
У оквиру алгоритамског начина размишљања веома је важно почетно стварање идеје.
 

                                     Како доћи до идеје о будућем производу?
                                    Постоји више начина помоћу којих можеш доћи до идеје, нпр. прегледом
                          разних часописа, енциклопедија, разговором са својим другарима или наставником, посматрањем околине у којој живимо и учимо, итд.
                      
Међутим, најбржа и најшира могућност доласка до идеје ти се пружа употребом
информационо-комуникационих технологија (ИКТ-а), конкретно рачунара. Укуцај на интернет
претраживачу (Google, Yahoo) термин предмета/модела о коме си размишљао (нпр. рам за слику) или на сајтовима типа Уради сам, Моје рукотворине и сл. погледај шта све деца праве,
и изненадићеш се које ти се могућности стварања идеје за реализацију сопственог пројекта
отварају. Преко интернета можеш приступити и разним образовним интернет сервисима где
такође можеш пронаћи доста идеја за реализацију свог пројекта. Претрагом преко интернета ти
уједно испитујеш тржиште, па настој да твој будући производ има неку употребну вредност. Нпр. Сазнај шта неки  продају на фејсу, шта је ко продавао на школском вашару, који су актуелни неки производи (као што је накит, нешто за љубимце и сл.)
Како смо се упознали са неким лако обрадивим материјалима папир, дрво, текстил, кожа, са алатима и начинима на који треба да се безбедно и рационално користе сада ћемо мало да се упознамо и са предузетничким вештинама,  које су веома важне у савременом начину пословања.

То подразумева да у оквиру израде једноставног мини пројекта треба представити изради једног производа од испитивања тржишта, преко израде техничке документације, практичне израде предмета/модела, маркетинга производа и продаје, до процене трошкова.

Наравно да све то не може, и не треба, да уради један ученик, већ више вас у оквиру једне групе која ће осмислити и реализовати сопствени пројекат. Како смо у специфичним околностима покушајте да се договорите и поделите у групе од по 2-3-4-5 ученика. Ако немате могућности за удруживање можете задатак обављати и самостално. Важно је поштовати кораке па колико се уради.
            Ко се боље сналази на интернету претражиће га у потрази за добрим идејама, ко боље користи готове програме за техничко цртање искористиће их за израду техничке документације, или нацртати на папиру, ко је спретнији у практичном раду са материјалима и алатима радиће на изради модела, ко има смисла за маркетинг радиће на промоцији готових производа итд. За све има посла. То треба да  буде тимски рад јер једино тако се може доћи до остварења заједничког циља. После доношења коначне одлуке о предмету/моделу израде, веома је важно одредитиредослед тј. алгоритам израде предмета.



                                               
Мала помоћ
Ако желиш да нпр. Исплетеш шал – шта су твоји кораци?
Да би реализовао своју идеју (плетени шал), прво треба да га осмислиш (дизајнираш)
Ако ти се први модел не свиђа, понављаш док ти се не допадне (боје се слажу, однос дужине и ширине итд.
Следећи корак би био да одредиш тачне димензије да би могао проценити  количину вунице који ћеш употребити и број игала којим ћеш плести.
Закључујеш да је за модел шала који желиш птребно 200 г беле и 100 г црне вунице и од прибора игле бр. 6
Набављаш вуницу  и игле
Плетеш
Пошто желиш да га продаш, треба да смислиш како да га пласираш на тржиште и евентуално реклама
Формираш цену у коју укључујеш трошкове које си имао (материјал, прибор, реклама) и цену свог рада
Продаја

Како би знао која је вредност твог производа потребно је да направиш оквирну процену
трошкова које си имао при изради. Цену готовог производа добићеш ако сабереш новац уложен
у материјал и свој рад.
Веома важан део предузетништва, јесте маркетинг производа или представљање производа.
После завршетка израде производа осмисли и представи свој производ пред другарима
у одељењу. Представљање можеш извести усменим излагањем уз показивање свог
производа или коришћења рачунарске презентације коју си урадио.
Како би заокружио цео циклус од стварања идеје, преко израде производа до
његове продаје,  понуди свој производ са осталим које су израдили твоји другари,
у оквиру продајне изложбе, приликом обележавања значајних датума у оквиру
школе у (дан школе, сајам, Свети Сава, нова година, осми март и други). Производ који ћете направити може бити било шта( привезак за кључеве, привезак огрлица, рам за слику, магнет за фрижидер, сат (направи се облик од шперплоче или другог материјала и постави се механизам, сталак за оловке, лепа макета или било шта). У прилогу можете видети неке од предложених идеја
Ово је задатак који ћемо радити до краја године. Задњи часови ће бити представљање вашег производа или више њих.
СРЕЋНАН РАД!
Динамика би била следећа
Задатак за следећу недељу:
·         Нацртати алгоритам, у свеску.
·         Направити тим и дати му име (наравно може и самостално) -сваки члан екипе, тима да напише посебно, шта ко ради и ко има која задужења.
·         Написати која је то врста производа колико би оквирно били трошкови и колика би била цена вашег готовог производа.
Значи то нам је први корак у изради овог нашег пројекта. Рађање идеје и израде мини бизнис плана. Ви током рада можете и да мењате ваше планове, идеје, наравно да можете мене да консултујете, али ако ваша динамика је бржа од предвиђене пратите кораке из алгоритма.   

 Неке од идеја можете погледати  овде

корисни сајтови:


Коментари

ТЕХНИКА И ТЕХНОЛОГИЈА

Рад на пројектном задатку

Задатак за 5.разред